Avui comencem una sèrie de posts sobre l’estrella del moment: el sistema Veri*Factu.  

Si vol saber com pot transformar la gestió de la teva empresa i assegurar el compliment legal, no es perdi aquesta sèrie on li explicarem tot el que necessita saber.

El canvi que arriba: què és Veri*Factu?

La llei Anti-Frau del Ministeri d’Hisenda ha desenvolupat el reglament del sistema conegut col·loquialment com a Ver*Factu. Aquest sistema obliga a les empreses i/o entitats amb activitat econòmica (pimes, autònoms, entitats) a generar un registre inalterable en el moment d’emetre cada factura que cal que contingui dades específiques.

Com funciona?

Es pot gestionar de dues maneres.

Sigui com sigui, els Sistemes Informàtics de Facturació (SIF) hauran de garantir que els registres de facturació siguin inalterables i no manipulables i han de ser homologats per hisenda independentment de si es fa servir el sistema Veri*Factu o el sistema NO Veri*Factu

Això vol dir que les factures deixaran de ser papers o PDFs modificables a voluntat de l’usuari, i es convertiran en registres digitals segurs que actuaran com a prova davant Hisenda.

Estarem davant un nou model que, en el cas que l’usuari vulgui modificar i/o alterar les factures, serà el programa de facturació, qui ho impedirà.

Sancions per incompliment

ATENCIÓ: NO és només un canvi informàtic

Qui haurà d’adaptar-s’hi?

El calendari: quan entra en vigor?

Què canvia amb Veri*Factu?

Els programes de facturació hauran de garantir els següents requisits:

Com preparar la seva empresa o activitat?

Per adaptar-se a la normativa, segueixi aquests passos:

A Àbac Assessors l’acompanyem en tot el procés

Des del nostre despatx podem ajudar-lo a:

El futur de la facturació ja té nom: Veri*Factu. I és millor estar-hi preparat.

Més informació oficial a Agència Tributària – Informador VeriFactu

Open chat
¿Et podem ajudar?